Doamna Vaduva din cimitir

stock-footage-a-woman-visits-a-grave-in-a-cemetery“O după amiază rece de iarnă şi o neînţelegere cu părinţii mă lăsaseră goală pe dinăuntru, dar mi-am zis că ar trebui totuşi să merg până la cimitir, să-mi amintesc de sfârşitul fiecărui om. Tocmai venisem de la salonul de înfrumuseţare şi cu capul plecat m-am îndreptat cu paşii grăbiţi spre cimitirul oraşului în care locuiam. Îmi venea să plâng, nu puteam crede ce îmi spusese tata. Şi îmi spunea să trec pe la biserică în acea zi! Nu aveam niciun chef să o fac, dar trebuia să-l ascult. În timp ce va predica sau îmi va zâmbi, îl voi privi cu ochii de gheaţă. Nu voi arăta niciun sentiment. Aşa îmi propusesem, însă experienţa de mai târziu mi-a dat inima peste cap şi m-a marcat atât de profund încât am uitat de mine. În fine, am ajuns la cimitir şi priveliştea din jurul meu era sumbră. La câţiva metri de mine se aflau câteva mii de oameni îngropaţi şi morţi în pământul îngheţat. Pietrele funerare erau decojite, unele rupte. Am mers tot înainte, dorind să mă îndrept spre mormintele rudelor mele pe care nu le cunoscusem niciodată, însă ele pe mine da.

Am zărit sub un nuc bătrân pe vecina mea, o doamnă de curând rămasă văduvă şi care mergea zilnic la soţul ei pe pieptul căruia crescuseră deja câteva buruieni. Avea un mormânt frumos, aranjat. Lângă el era o bancă de lemn şi un buchet de flori fusese pus la capul fostului ei soţ. Era o imagine deprimantă. Totuşi, o voce înceată din inima mea mă îndemna să merg la ea.. să-i vorbesc de.. EL. Suna nebuneşte pentru o puştană de vârsta mea, care pe deasupra era şi certată cu părinţii şi care nu avea chef să meargă la biserică. Am mers la ea. Doamna Vecină m-a privit mergând spre ea cu paşii înceţi.

-Dumnezeu ştie de ce s-a întâmplat asta., i-am spus după ce ne salutasem şi rămasem amândouă tăcute privind în gol mormântul, imaginându-ne cred cum arăta el în momentul acela în sicriu.

Doamna Vecină a început să plâng, un plâns sfâşietor ce mi-a oprit respiraţia şi m-am apropiat de ea, mângâind-o pe spate.

-Aveam atâtea planuri, mai trebuia să construim ceva la casă. L-am iubit atât de mult!, mi-a spus ea printre lacrimile curse pe obraji. Planuri. Spulberate de vraja morţii.

-Isus vă iubeşte!, i-am spus eu iar.

-Ştiu că el e în Rai acum.

Eu ştiam că nu e aşa. Am tăcut însă, doar nu era să-i spun văduvei că soţul ei era în iad chinuit.

Am mai rămas cu ea câteva minute vorbind, însă a trecut ceva timp de atunci, aşa că nu mă puneţi să vă relatez totul. Ştiu că i-am spus şi asta:

-Dumnezeu ne-a iubit atât de mult încât Şi-a dat unicul Fiu pentru noi, ca Să moară răstignit. Cu toţii murim, este inevitabil asta. Dar El ne înţelege fiindcă şi Dumnezeu a trecut prin durerea pierderii Cuiva drag.

Mă asculta atentă, savurând parcă fiecare cuvânt. Însă nu venise momentul “convertirii” ei. Am lăsat-o acolo singură, luându-mi la revedere de la ea.

Ieşind din cimitir mi-am dat seama că făcusem un lucru neobişnuit, însă adoram să fac asta. Doream să fac lucruri mari pentru Dumnezeu, să mişc munţii din loc. Oare reuşisem să fac ceva de data asta? Inima ei era frântă de durere, însă cred că Dumnezeu o mângâiase puţin prin mine. M-am îndreptat spre biserică ceva mai veselă şi încă străpunsă de fiorul pierderii cuiva drag. Cum ar fi fost dacă eu l-aş fi pierdut pe tata? Sau pe mama? Am deschis uşa bisericii mici hotărâtă să iert, să uit ce-a fost. M-am aşezat pe scaun lângă restul familiei mele şi m-am rugat mereu pentru Doamna Văduvă. Şi i-am zâmbit lui tati.

Când am văzut-o pe stradă câteva zile mai târziu, mi-a fost parcă ruşine de ea. Şi ei de mine. Într-un mod ciudat, ceea ce s-a întâmplat parcă a fost doar un vis.. frumos. Ne-am salutat simplu şi am trecut una pe lângă cealaltă de parcă nu ne-am fi vorbit vreodată, însă privirea din ochii ei îmi mulţumea parcă pentru ceea ce făcusem în ziua aceea rece pentru ea. Făcusem ceva.. mare?”

Fragment preluat 

Leave a Reply

