Gandul de dimineata 30 Noiembrie

drake-inside„Constatarea nobilului ”

Cândva, un tânăr credincios stătea de vorbă cu un nobil foarte bogat.

– Să presupunem că acest castel v-ar aparţine. Ce aţi face cu el? întrebă nobilul.

– L-aş ruga pe Dumnezeu să mă facă un administrator fidel, să nu mă lase să uit că nu am adus nimic în lume şi că nu voi lua nimic din ea. O parte din bani i-aş folosi pentru familie şi o parte i-aş investi în instruirea şi prosperitatea altor tineri.

– Aşa? Aţi împărţi banii cu ambele mâini cerşetorilor, care nu doresc să lucreze?

– Nu! Miluitul sau datul de pomană nu este totdeauna dragoste faţă de aproapele, ci în multe cazuri este o sprijinire a trândăviei şi a viciului. Şi binefacerea trebuie să-şi aibă sistemul, regulile şi legile ei, la fel ca şi munca.

– Nu m-am aşteptat să aveţi astfel de concepţii atât de sănătoase. Am impresia că dacă am sta mai mult de vorbă, multe s-ar schimba. Odată am fost plin de idealuri, de planuri înalte şi acum spre sfârşitul vieţii văd că totul se năruie, că totul este trecător, că nu poţi lua nimic din ea.

Nu ştim dacă nobilul a învăţat lecţia că nu putem lua nimic din lume, dar noi o putem face.

*Căci noi n-am adus nimic în lume şi nici nu putem să luăm cu noi nimic din ea. 1 Timotei 6.7*

Articol de la Claudia Darie

Leave a Reply

