Gandul de dimineata 13 Mai

reaching-hand1„Nu mi-e mâna curată (2)”
– Acum începe lucrul cel mai greu, zise hoţul. Pentru ca pomul să rodească aur, este de neapărată trebuinţă, ca această monedă nouă de aur să fie pusă în groapa făcută de mine aici şi apoi acoperită cu pământ de către o mână curată. Mâna mea este necurată, deoarece am furat. Îngăduiţi-mi să dau maiestăţii voastre moneda de aur pentru a o pune în groapă.
Împăratul luă moneda de aur strălucitor din mâna hoţului osândit la moarte, o suci şi o răsuci în mână, se aplecă cu anevoie spre groapă, apoi se ridică tulburat, privi în gol purtat ca de nişte amintiri, după care întorcându-se spre primul demnitar îi spuse încetişor:
– Dragul meu, eu sunt fiul împăratului dinainte de mine şi în tinereţea mea… pentru a petrece şi eu… am pus mâna în visteria ţării şi am luat ce nu era al meu. Mai târziu mi-a părut rău de ceea ce am făcut şi nu aş mai face aşa ceva… Totuşi, un lucru este sigur: Mâna nu-mi este curată! Ia dumneata moneda de aur şi pune-o în groapa făcută de omul acesta!
*… Fiindcă au dovedit că toţi, fie iudei, fie greci, sunt sub păcat, după cum este scris: „Nu este niciun om neprihănit, niciunul măcar“.
Romani 3.9-10*

Articol de la Claudia Darie

Leave a Reply

