Gandul de dimineata 13 Mai

reaching-hand1„Nu mi-e mâna curată (3)”
După ce luă moneda de aur şi rămase câteva minute gânditor, primul demnitar răspunse hotărât:
– Ar fi păcat să fac tocmai eu să nu dea rezultate bune această frumoasă încercare, pentru că, tot ocupându-mă de buna funcţionare a finanţelor împărăţiei, am fost câteodată supus ispitei…! Să spun că aş fi fost totdeauna cu desăvârşire cinstit, curat ca lumina, nu pot! Sau că aş avea mâna cu totul şi cu totul curată… Cred că numai mai-marele justiţiei ar putea să se socotească în stare să pună această preţioasă monedă de aur în groapa făcută de omul acesta aici în faţa noastră.
Grăbit, mai-marele justiţiei, la rândul său, zise:
– Să nu glumim faţă de un lucru atât de serios! Deşi mă pot lăuda că ţin foarte mult la dreptate şi la cinste…, vedeţi dumneavoastră… câteodată… aşa, cum face toată lumea… nu poţi să fii chiar cu totul neatins! Ni se mai dă câte ceva pentru o favoare…! De aceea n-aş putea să spun cu cugetul în totul curat că mâna mi-ar fi atât de curată şi fără pată ca luceafărul! Vă rog să-mi daţi voie să dau moneda mai-marelui războiului, ca dânsul să o sădească!
*Toţi s-au abătut şi au ajuns nişte netrebnici … Căci toţi au păcătuit şi sunt lipsiţi de slava lui Dumnezeu. Romani 3.12, 23*

Articol de la Claudia Darie

Leave a Reply

