Gandul de dimineata 15 Mai

reaching-hand1„Nu mi-e mâna curată (4)”
– Ah, nu! strigă cu energie acesta din urmă. Eu sunt acela care am rânduit toate cumpărăturile trebuincioase oştirii şi apărării ţării şi poate că o greşeală, poate o slăbiciune a fost totdeauna cu putinţă. Mâna, ah, mâna mea! De! Ce să zic? Numai mai-marele religiei va putea, cu siguranţă, să sădească moneda de aur, pentru ca pomul, care va creşte aici, să poată da negreşit roade de aur!
– Vai! Oare aşa gândiţi dumneavoastră despre mine, domnilor? răspunse înspăimântat mai-marele religiei. Ştiţi bine că eu explic oamenilor religia şi încasez de la popor toate darurile… aşa că… vedeţi bine… să mă ierte Dumnezeu şi să mă iertaţi şi dumneavoastră, că nici mâna mea nu-i curată!
Atunci hoţul osândit la moarte pentru hoţiile sale zise:
– Împărate! Oare numai eu singur să fiu osândit sau, spre binele neamului, să fim omorâţi toţi şase?
Împăratul izbucni în hohote de râs, dându-şi seama de dibăcia hoţului, pe care îl osândise la moarte şi pe care după o vreme îl puse în libertate.
Învăţătura acestei vechi povestiri ne-a fost arătată în versetele din aceste zile: toţi au păcătuit! Însă nu suntem obligaţi să rămânem în această stare. Există o posibilitate de eliberare.
*Ştim, în adevăr, că judecata lui Dumnezeu împotriva celor ce săvârşesc astfel de lucruri este potrivită cu adevărul.
Romani 2.2*

Leave a Reply

