Adrian Vele – designer vestimentar

IMG_0883Adrian Vele este un tânăr creator de modă din Baia Mare a cărui viată a fost schimbată  în totalitate de dragostea lui Dumnezeu în urmă cu aproximativ doi ani. Are 24 de ani iar luna aceasta işi va lansa prima colecţie de haine.

Salutare Adrian. E pentru prima dată când iau interviu unui creator de modă. Sincer să fiu, sunt curios să văd cum ne vom surprinde unul pe celălalt până la finalul acestui interviu. Spune-ne te rog, pentru început, cine este Adrian Vele?

M-aș descrie folosindu-mă de următoarele cuvinte:  social person, modă, haircut (for guys), prieteni , zâmbet și muncă. Era să uit și e foarte important de specificat… Sunt SINGLE :)))

Știu că viața ta s-a schimbat radical în urmă cu aproximativ doi ani, când l-ai cunoscut pe Dumnezeu. Te rog, povestește-ne cum s-a întâmplat acest lucru.

Totul a început când m-am mutat la Baia Mare pentru a urma o facultate.  Aici m-am împrietenit cu un coleg de școală. Adi, căci despre el este vorba, era creștin. El m-a invitat să ies cu tinerii de la biserica din care făcea parte și să merg la biserică… Mi-a plăcut să fiu în preajma lor. Îmi plăcea că ei, tinerii de la biserică, nu fumau și nu consumau alcool.

Nici eu nu aveam astfel de vicii. Pot spune ca aveam o viață destul de morală. Pentru acest lucru trebuie să le mulțumesc părinților mei. Mi-au oferit o educație bună.

Mă întorc la subiect… Ieșind cu Adi și prietenii lui, am început să frecventez biserica unde mergeau ei. Apoi am început să citesc Biblia și ușor, dar sigur,  Dumnezeu  m-a cercetat. Așa L-am cunoscut eu pe Dumnezeu și așa a început să se schimbe viața mea.

Apoi, anul trecut în luna iulie m-am botezat și am mărturisit public decizia pe care am luat-o, aceea de a-l urma pe Domnul Isus toată viața.922090_580507065314193_335167936_o

Decizia de a-L urma pe Dumnezeu, cel mai extraordinar lucru din viața mea.

Ce s-a schimbat concret în viața ta de când ai hotărât să-l urmezi pe Dumnezeu?

Totul s-a schimbat! E minunat cum poți să stai liniștit în mijlocul problemelor. Și stai liniștit pentru că tu știi sfârșitul tuturor lucrurilor! Dumnezeu e în control! Ca și copil a lui Dumnezeu știi că orice s-ar întâmpla Dumnezeu este cu tine. Tu știi că El a murit pentru tine, pentru păcatele tale, ca tu și cu mine să avem viață veșnică.

Din momentul în care te-ai decis să-L urmezi pe El, vezi cu alți ochi lumea în care trăiești, oamenii, banii, afacerile, și toate lucrurile! Practic poți simți fericirea chiar și în greutăți… Și acest lucru este extraordinar!

Versetul din Proverbe 16:20 spune acest lucru: „Cine cugetă la Cuvântul Domnului găseşte fericirea, şi cine se încrede în Domnul este fericit.”

Zilele , săptămânile, anii, trec. Viața trece. Iar apoi, după această viață trăită pe pământ, va veni veșnicia. Vom trăi veșnic  cu Dumnezeu.

Ai un vis? Și dacă da, care este visul tău?

Vis??? Eu în fiecare zi îmi trăiesc visul! Fac ceea ce îmi place, am putere, sănătate, am ce mânca, unde sta, trăiesc într-o țară unde este pace. Sunt și suntem mega binecuvântați!

Unul din lucrurile la care visez este acela de a fi un exemplu bun prin ceea ce fac pentru alții.

Sâmbăta aceasta, pe 8 noiembrie, o să am prima mea prezentare de colecție. Colecția se numește ASYMMETRY și prin această colecție fac public decizia mea, de a face prin modă și design vestimentar un proiect de ajutorare pentru cei nevoiași. Vreau ca să fiu o binecuvântare pentru alții prin ceea ce fac.

205327_421815707849997_855400414_n

Cum anume o să fii o binecuvântare pentru cei nevoiași prin colecția care o vei lansa?

Simplu! O parte din profitul ( între 30-50%) obținut, o să revină unei asociații. Din această colecție suma aceasta va merge spre Asociația „Viață și culoare”.

Că tot vorbim de visuri, mi-aș dori să ajung să fac acest lucru la nivel înalt și de ce nu, să îi provoc și pe alții să facă acest lucru. A dărui celui care are nevoie, înseamnă să-ți iubești aproapele!

Știi, Florin, unul din darurile pe care Dumnezeu le-a pus în mine este strâns legat de facerea de bine și dărnicie. Sunt așa de împlinit când lucrez în aceste daruri… Mi-aș dori să vă pot explica în cuvinte ceea ce simți atunci când dăruiești… dar e greu.

.

Din câte știu, vei fi prezent  în Alba Iulia de 1 Decembrie, la Conferința Flacăra Închinării. Tema din acest an este „Natural în Supranatural”. Ce înseamnă pentru tine să trăiești Natural în Supranaturalul lui Dumnezeu?

Da! Cu ajutorul lui Dumnezeu voi fi prezent!

A trăi supranaturalul lui Dumnezeu ca și cum ar fi ceva natural înseamnă să te raportezi la Dumnezeu în tot ceea ce faci și în tot ceea ce gândești. Eu cred că un creștin trebuie să trăiască zi de zi natural în supranaturalul lui Dumnezeu.

Vladimir Pustan spunea în una din predicile lui, că atunci când nu Îl mai vezi pe Dumnezeu în fiecare lucru din viața ta, atunci ai adormit spiritual.

A trăi în supranaturalul lui Dumnezeu înseamnă și să ne fie ușor- natural- să fim roditori.

10710641_841736972524533_3229221865380480764_n

Ne poți împărtăși o experiență supranaturală din viața ta?

Doar una??? Haha … am mai multe.

Fiecare zi e o experiență supranaturală cu Dumnezeu!

Îmi aduc aminte că anul acesta, în primăvară, în timp ce luam micul dejun în apartamentul unde locuiesc,  am auzit în baie un sunet ca de mitralieră. M-am speriat! Oglinda mea de la baie s-a spart. Șnurul cu care era legată s-a rupt și astfel oglinda s-a transformat într-un mod „supranatural” în cioburi.

În acea zi am tuns fără oglindă. A fost greu și pentru mine și pentru clienții mei. (nu știau cum arătau după… ).

În următoarea dimineață am început să mă îngrijorez că nu o să am oglindă pentru a tunde în acea zi.

În timp ce mă îngrijoram, mi-au venit în minte următoarele versete: Filipeni 4:6 care spune așa: „Nu vă îngrijoraţi de nimic; ci, în orice lucru, aduceţi cererile voastre la cunoştinţa lui Dumnezeu, prin rugăciuni şi cereri, cu mulţumiri”, si 1 Petru 5:7, unde scrie să aruncăm “ asupra Lui toate îngrijorările noastre, căci El însuşi îngrijeşte de noi.”

Atunci, instantaneu m-am rugat și i-am spus lui Dumnezeu că mă încred în El și că știu că El este în controlul tuturor lucrurilor. I-am transmis că știu că El va face  ca totul să fie bine.

Imediat după timpul devoțional mi-a sunat telefonul. Un prieten, m-a întrebat dacă nu am nevoie de câteva oglinzi. Le avea la firmă și nu mai avea nevoie de ele.

Și așa am acum 4 oglinzi în apartament. Așa lucrează Dumnezeu.

Aceasta a fost una dintre multele experiențe! Dacă Îi cerem, Dumnezeu se îngrijește de orice lucru!

10669999_567778806678186_2957092312573298545_n

Hai să vorbim puțin de meseria ta. Cum se împacă viața spirituală cu moda?

Meseria mea …

Eu am terminat Facultatea de Inginerie din Baia Mare, specializarea eletronică aplicată și telecomunicații. Mi-a plăcut mult programarea și îmi place și acum. Aș fi putut alege să practic această meserie, însă am ales să fac design vestimentar, chiar dacă e greu. E greu, pentru că începând de la design , croi, cusut și până la produsul final, e multă muncă… Însă lucrul acesta mă împlinește și atunci când faci lucrurile cu pasiune vor ieși bine.

Dumnezeu ne dă fiecăruia talanți și noi trebuie să îi înmulțim. Eu cred că acestă meserie este ceea ce trebuie să fac și încerc în fiecare zi să fac totul spre slava Lui.

Viața spirituală și moda?… Hmmm…

Aceste lucruri se împacă atâta timp cât ești echilibrat!

Trebuie să vă mărturisesc că atunci când am început să frecventez grupurile de tineri creștini îmi plăcea un lucrul la ei…  erau la modă și știau să se îmbrace.

Dacă nu ne robește nimic atunci totul e în regulă.

10492047_795204383844459_1185670116634206557_n

Am înțeles că în 8 Noiembrie vei lansa o colecție nouă în cadrul evenimentului „Ziua Modei” din Baia Mare. Ce piese vestimentare va conține colecția pe care o vei lansa?

Da, este prima mea colecție, se numește Asymmetry și conține pantaloni, cardigane asimetrice, fulare, căciuli și rucsace. Materialele folosite fiind în proporție de 98 % lână.  Mai multe nu vă spun….

În curând o să fie disponibilă pe Facebook prima și noua mea colecție: http://facebook.com/aadrian.vele

 

Îți mulțumesc Adrian pentru interviu… La final te rog să transmiți câteva gânduri cititorilor noștrii.

Mulțumesc și eu. Nu prea îmi place să scriu și să vorbesc despre mine… dar e ok.

Faceți o treabă bună cu site-ul și articolele pe care le publicați. Dumnezeu să vă binecuvânteze!

Celor care citesc acest interviu le transmit o vorbă de-a mea: Fiți buni!

Florin Lupean

Sursa: Flacarainchinarii.ro

Leave a Reply

