Nu pune mana!

razorlight7Dumnezeu se apără pe Sine Însuși. Nu-i trebuie apărători, nu-i trebuie ajutor! Nu are nevoie de „susținători”, nu trebuie să dovedească nimănui nimic, El Este Dumnezeu! Atât!- Și asta ar trebui să explice totul… Dumnezeu se definește(se explică) prin El Însuși!

Există o presiune care de multe ori vine peste noi, ca și lideri, oameni care am trecut deja prin niște „sezoane” în care am fost antrenați pentru un scop divin, aceea de a demonstra că suntem capabili. Oare s-a meritat investiția în noi? Suntem noi acei oameni „potriviți la locul potrivit”, sau Dumnezeu s-a înșelat în privința noastră? Primim promisiunea cu mare entuziasm, dar picăm testul „rezistenței”. Sau  mai degrabă, picăm testul Harului…

Avem impresia că dacă ni se încredințează ceva, este pentru că am meritat acel lucru- greșit! Din start este o concepție greșită. Atât mântuirea cât și faptul că Dumnezeu ne acordă votul Lui de încredere, nu este datorită meritelor noastre, ci datorită Harului Său. În primul rând, El a făcut totul posibil. Isus  a desăvârșit manopera lui Dumnezeu Tatăl, prin moartea și învierea Lui. El a făcut totul! De ce atunci când ni se încredințează un vis, un destin divin, o lucrare specifică gândurilor mărețe a lui Dumnezeu în viața noastră, vrem să ne aducem și noi aportul? Să mai adăugăm și semnătura noastră?

De ce avem tendința de a-L ajuta pe Dumnezeu? De ce suntem atât de „săritori” să-I dăm o mână de ajutor( cum a făcut Uza) lui Dumnezeu, să-și împlinească planul în viața noastră, sugerându-i chiar și soluții? Vine vremea când „carul cu Chivotul Legământului” se clatină, când ochii noștri de carne nu văd soluțiile pământești, când promisiunea pare ceva ca dintr-un basm, când Dumnezeu parcă a uitat de tine, sau de ce a spus în dreptul tău și te-a lăsat să te zbați de unul singur , tu, un biet om, cu probleme pe măsura lui Dumnezeu… și „întindem mâna”– devenim dintr-o dată așa de responsabili, atât de galanți, atât de parteneri cu El, oferind soluții de pământ ars cu miros de cenușă…

Tatăl meu avea o vorbă când ideile noastre geniale nu funcționau : „ au mers la fel de bine ca o alifie la un picior de lemn”. Așa și noi- întindem mâna… E ca și cum ai băga un cui în priză să testezi dacă merge curentul… Și înstigatorul nostru, diavolul, se bucură că o dăm în bară, că eșuăm lamentabil vizavi de împlinirea destinului nostru, că a reușit să ne devieze de la drum, sau că ne-a întârziat punând piedici în calea noastră. Dar ce mă miră pe mine( și în special vorbesc de persoana mea), cum se poate să ne lăsăm înșelați? Tocmai asta dorește „zgândărilă”, să demonstrezi că poți: „ păi, El ți-a dat misiunea asta, acum dovedește că ești în stare”, „ doar tu ai spus că ți-a vorbit Domnul, unde este El acum?”, etc. … Asta vrea cel rău și tocmai asta nu ar trebui să faci! Este o chestiune de… încredere! Încredere în ce ți-a fost promis, în cuvintele de revelație care ți-au fost împărtășite, ție, un om pe care Dumnezeu l-a ținut de mână și pe care vrea să-l mai țină, „până la căruntețele tale”… Nu e un test dat de Dumnezeu, este un test al tău pentru tine. Primești încredere( promisiunea unui destin măreț în El), poți să te încrezi și tu în cuvintele Lui până la capăt, indiferent ce vezi? Dragul meu, dacă vreodată vei „întinde mâna”…nu o face în scopul de a-L ajuta, ci de a te prinde(încrede) pentru totdeauna de ceea ce El ți-a promis. Nu trebuie să dovedești nimănui nimic, indiferent câtă presiune se exercită asupra ta. El Își apără Singur Cuvântul!

„…căci Eu sunt Dumnezeu, şi nu este altul, Eu sunt Dumnezeu, şi nu este niciunul ca Mine. Eu am vestit de la început ce are să se întâmple şi cu mult înainte ce nu este încă împlinit. Eu zic: “Hotărârile Mele vor rămâne în picioare şi Îmi voi aduce la îndeplinire toată voia Mea.”-Isaia 46:9,10

Luminita Ciuciumis

Sursa: FlacaraInchinarii.ro

Leave a Reply

