Ce spun despre tine hainele pe care le porti

Girls-Fashion-_tt12

Articolele vestimentare au depășit de mult latura utilității și au devenit o „carte de vizită” ce dezvăluie rapid despre tine mai multe informații decât crezi și, uneori, mai multe detalii decât ai vrea să lași să se cunoască.

În numai câteva secunde de analizare a hainelor, ceilalți își fac o părere despre personalitatea și statutul purtătorului, au observat experții de la Universitatea din Hertfordshire, UK și Universitatea Istanbul Biligi.  Pentru experiment, ei au rugat 300 de voluntari să evalueze fotografiile unor persoane îmbrăcate fie într-un costum croit special pentru ea, fie într-unul cumpărat din magazin. Pentru o mai bună analiză, experții au folosit articolele vestimentare asemănătoare ca material și culoare, iar chipurile modelelor au fost estompate, pentru ca expresiile lor faciale să nu poată fi distinse.

„După o expunere de numai trei secunde, oamenii au judecat în mod mai favorabil persoana îmbrăcată în costumul personalizat. Iar judecățile nu s-au referit la cât de bine era aceasta îmbrăcată”, punctează unul dintre autorii studiului, dr. Ben C. Fletcher, de la Universitatea din Hertfordshire, într-un articol pentru Psychology Today. Potrivit rezultatelor, persoana care purta costumul croit special pe dimensiunea sa a fost evaluată drept „mai încrezătoare, mai de succes, mai flexibilă și cu un venit mai mare”, comparativ cu cea care a purtat o ținută similară, cumpărată din magazin.

Culorile hainelor unei persoane vorbesc, de asemenea, despre ea și despre personalitatea sa și pot influența percepțiile celorlalți. Anumite culori, de exemplu, transmit profesionalism, arată studiile. Persoanele îmbrăcate în negru le transmit celorlalți faptul că sunt serioși, nuanțele închise de albastru transmit încredere, iar griul este „culoarea esențială în afaceri”. De asemenea, cercetările arată că albul „emană onestitate și inocență”, iar roșul „transmite energie și pasiune”, de aceea este foarte eficient în captarea atenției audienței. La polul opus se află culorile portocaliu și galben care, deși atrag rapid atenția celorlalți, ele pot deveni obositoare.

Chiar și materialele sau tăieturile hainelor pe care porți pot influența, în mod tacit, percepțiile și comportamentele oamenilor. „Texturile delicate ale ținutei au tendința de atrage după sine contactul uman și apropierea, în timp ce texturile aspre pot indica faptul că o persoană vrea să fie considerată eficientă. Liniile îmbrăcăminții, indiferent dacă sunt rigide sau curgătoare, pot oferi indicii legate de cât de rigidă este personalitatea unei persoane”, susține dr. Shirley A. White, reputat consilier în carieră.

Importanța hainelor este cu atât mai mare, cu cât studiile au arătat că o primă impresie despre cineva se formează în numai câteva secunde de la primul contact cu un individ. În aceste clipe, creierul face o serie de conexiuni care indică o mulțime de informații, de la statutul unei persoane, până la cât de încredere este, ori dacă reprezintă o amenințare, punctează dr. Carol Kensey Goman, expertă în comunicare nonverbală, într-un articol pentru Forbes.

„Desigur, hainele nu vor compensa pentru referințele slabe, rezultatele slabe la muncă sau obiceiurile rele, dar o persoană care este îmbrăcată adecvat și este bine aranjată poate deschide uși pe care o persoană îmbrăcată neadecvat și neîngrijită nu va fi niciodată primită”, punctează William Thourlby în cartea sa, Ești ceea ce porți.

Sursa: Semneletimpului.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s