Craciunul este un basm

cc6d62e311160e5f415bd1c750c00ceafda1403ff516c00f87b1cee982d98ff5-big

Așa sună o reclamă plătită de Convenția Națională a Ateilor Americani care tronează pe panourile publicitare din Memphis, Nashville, Milwaukee, St. Louis și Fort Smith. Panourile au fost poziționate, pentru un impact mai mare, în jurul zonelor rezidențiale și lângă biserici. Până aici nu este nimic surprinzător dacă luăm în calcul faptul că cei care spun acest lucru sunt atei.
În ceea ce mă privește sunt de acord cu faptul că sărbătoarea Crăciunului, așa cum arată astăzi în reclame, diluată semnificativ, fără niciun element creștin în ea este un basm. Niciun om întreg la minte nu crede în Moș Crăciun care călătorește într-o sanie trasă de reni pentru a împărți cadouri în 24 decembrie. Un basm, rămâne la urma urmei un basm. Până acum nu am auzit despre nimeni să își pună viața în joc pentru a-l apăra pe Moș Crăciun sau pentru a spune că personajul în cauză le-a schimbat viața.
Ceea ce este surprinzător, în treacăt fie spus, este faptul că această Convenție a Ateilor Americani nu militează cu aceeași fervoare pentru demitologizarea întregii Sărbători a Crăciunului, ci doar pentru eliminarea elementelor care sunt în contradicție cu sistemul lor de credințe bazat pe negarea existenței lui Dumnezeu.
De asemenea este interesantă această luptă pentru negarea existenței lui Dumnezeu. La urma urmelor, dacă lucrurile stau așa cum spun ei, și anume că Dumnezeu nu există și că moartea este finalul vieții umane, ce mai contează în ce cred oamenii atâta timp cât trăiesc pe pământ?
Întruparea Cuvântului nu are același atribut mitologic. Despre Întrupare nu putem spune același lucru. Este un eveniment istoric despre care au scris patru autori și ale cărui efecte se văd, în ciuda trecerii timpului, până în ziua de azi.
Într-un moment bine definit ca timp și spațiu, Fiul lui Dumnezeu s-a făcut om născându-se din fecioara Maria, din seminția lui David în timpul lui Irod cel Mare. Aceasta este varianta istorică a Întrupării pe care au susținut-o creștinii de-a lungul istoriei. Ba mai mult, cei care au umblat alături de El în timpul vieții Sale pământești au văzut în tâmplarul din Nazaret mai mult decât un om, L-au văzut pe Fiul lui Dumnezeu, Mântuitorul omenirii. Sau, așa cum spune T. F. Torrance în cartea sa dedicată acestui eveniment, Space, Time and Incarnation, (Oxford University Press, Edinburgh 1969 p. 52) oamenii au văzut că Dumnezeu Însuși a venit în lumea noastră într-un mod activ și personal. Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat și om asemenea nouă, Isus Hristos este Singurul Mijlocitor între Dumnezeu și oameni.
Desigur, limbajul uman este limitat în ceea ce privește descrierea Întrupării și a unirii într-o singură persoană a celor două naturi, cea divină și cea umană în Hristos, dar acest lucru, chiar dacă este greu de înțeles, este mai mult decât un basm. În teologia creștină realitatea mântuitoare este aceea care spune că Dumnezeu s-a făcut om, s-a născut din fecioara Maria și de la Duhul Sfânt, a suferit sub Pilat din Pont, a fost răstignit, a fost îngropat, a înviat a treia zi după Scripturi, s-a înălțat la dreapta Tatălui și va reveni în glorie să judece viii și morții. Aceasta este realitatea fără de care nu putem avea acces în prezența lui Dumnezeu, este realitatea fără de care Crăciunul este doar un basm.
Da, Crăciunul este un basm.

Întruparea este realitatea!
Ruben Ologeanu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s