Cum sa înlocuiesti antibioticele? Iata 5 alimente naturale care ajuta organismul iarna

pastile

Folosite de medicina modernă, antibioticele au salvat vieți, dar au efecte secundare care nu pot fi ignorate. Din fericire, natura ne-a pus la dispoziție antibiotice puternice, care ne feresc de boli și luptă cu bacteriile și virusurile, fără să afecteze echilibrul organismului. Uite o listă de 5 antibiotice naturale, pe care să le consumi fără grijă.

Ceapa şi usturoiul

Folosite ca plante medicinale din cele mai vechi timpuri, usturoiul și ceapa conțin un compus numit alicină, un puternic antibiotic natural, cu afecte antibacterian și antiviral, care inhibă și activitatea substanțelor cancerigene și activează circulația. Usturoiul mai conţine saponine, iar ceapa are în plus o substanţă flavonoidă numită quercetină.

Ideal ar fi să mănânci 1-3 căţei de usturoi şi/sau o ceapă pe zi. Dacă nu suporţi mirosul neplăcut pe care îl lasă ceapa și usturoiul, încearcă suplimentele farmaceutice de usturoi – 2-3 tablete de 300mg/zi.

Hreanul

Hreanul are şi el efect bactericid (omoară bacteriile) şi ține infecțiile respiratorii departe.  Ai constatat probabil că atunci când mănânci hrean, dacă ești răcit, căile respiratorii se desfundă imediat. Hreanul este considerat un antibiotic natural care se poate administra chiar şi copiilor amestecat însă iaurt, pentru că poate fi foarte agresiv pentru stomac.

 

Seminţele (de floarea soarelui, dovleac)

Seminţele de floarea soarelui și de dovleac conţin vitamina E, acid folic, vitamina B, magneziu, cupru şi seleniu, aminoacizi, zinc, fier şi fosfor.  Vitamina E este cel mai puternic dintre antioxidanţi (de trei ori mai puternic decât vitamina C) şi un foarte bun remediu împotriva bolilor.

Ideal ar fi să mănânci două-trei linguriţe de seminţe (în amestec) pe zi care acoperă și necesarul zilnic de acizi graşi esenţiali, plus calciu, magneziu şi zinc. Consumă semințele ca atare, neprăjite!

Linte

Oferă protecţie împotriva infecţiilor şi a gripei, datorită conţinutului mare în zinc. Lintea mai conține fibre, vitamina B (în special B3, esenţială pentru funcţionarea sistemului nervos şi digestiv), fier, calciu, proteine vegetale, fibre și este bogată în proteine de calitate.

Uite de rețetă de supă de linte pe care să o introduci în meniul familei

Lavinia-Andreea Leopa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s