Cu ce greseste o femeie?

o-SAD-WOMAN-facebook

Abuzul la adresa femeii nu este un subiect tabu în zilele noastre, ba mai degrabă o problemă cu care fiecare ea s-a confruntat la un momemt dat. Fie că este vorba de un abuz fizic, care aduce cu el și abuzul emoțional. Dar femeile sunt abuzate și verbal. Și din păcate nu știm ce să facem când ni se întâmplă asta. Zilele trecute în timp ce mă plimbam prin oraș singură și adâncită fiind în gânduri, nu am putut să reacționez în nici într-un fel când un bărbat cu părul cărunt care mi-ar fi putut fi de altfel bunic, a trecut pe lângă mine și mi-a spus niște cuvinte grosolane. Ochii mi s-au mărit de uimire, dar nu i-am spus nimic înapoi. Am rămas șocată de ce cuvinte a putut să adreseze unei fete tinere. M-am simțit jenată de vorbele sale și m-am întrebat apoi: care a fost greșeala mea în asta? Care a fost greșeala mea că sunt femeie? Îi dă asta dreptul unui bărbat să-mi vorbească astfel? Sau cum ar trebui să reacționez atunci când sunt abuzată altfel? Ar trebui să tac și să îmi văd mai departe de drum… sau să mă întorc și să-l scutur bine pe omul acela cu vorbe la fel de grele? Sincer, nu știu ce să fac într-o asemenea situație.

Nu am idee cum mai poate o femeie să se protejeze în zilele astea, astfel încât să nu mai fie deloc abuzată. Sau care este ”vina” ei în toate astea. Nu pot suporta bărbații care privesc femeile ca pe niște simple obiecte de care vor să profite. Și încerc să caut soluții care să prevină abuzul asupra mea. Pentru că și eu sunt femeie și am fost abuzată într-un fel sau altul. Au fost momente în care m-am simțit vinovată sau murdară, când de fapt nu am avut niciun motiv să mă simt altfel, fiindcă eu nu greșisem decât prin faptul că am fost femeie. Aș vrea să știu dacă sunt singura care a fost victima unui abuz din partea unui bărbat. Sunt curioasă dacă numai eu am trecut pe aici sau dacă mai sunt și alte femei, care, la fel ca mine nu găsesc răspunsuri la întrebările ce și le pun când trec prin asemenea situații.

Sunt conștientă de faptul că trăiesc într-o societate în care nu mai există nici măcar o limită. Fiecare ne stabilim propriile limite, fiindcă ni se spune că avem dreptul să facem ce vrem cu viețile noastre. Și că nu trebuie să ne pese de ceilalți, fiindcă numai noi trebuie să ne simțim bine. Dar mă întreb cât de ”bine” ne putem simți când deși facem ce ne încântă pe moment, mai târziu poate va ajunge să ne dezguste. Sau poate că numai victima se simte dezgustată în povestea cu abuzul. Și tot ea este vinovată de asta. Uneori mă plimb pe stradă și nu mă simt în siguranță. Îmi este teamă că aș putea păți ceva. Și este ”normal” asta. Lucrurile anormale au devenit normale. Și totuși, încă nu mi-am găsit răspunsurile ce le caut. Eu cu ce am greșit aici?

Sursa: Intrebarileinimii

One response to “Cu ce greseste o femeie?

  1. Despre abuzul femeilor impotriva barbatilor nu vorbeste nimeni. Oridecate ori o femeie se imbraca fara rusine si sfiala (imoral) face un abuz la adresa barbatilor fata de care nu se pot apara

Leave a Reply

